صدو هفتاد و سومین آیین شهد صلوات شوش برگزار شد
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 819
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 9

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 144
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 420
:: بازدید ماه : 8109
:: بازدید سال : 20798
:: بازدید کلی : 297936
نویسنده : عباس کرم الهی
دو شنبه 23 دی 1398

تهیه و تنظیم ـ عباس کرم الهی

صد و هفتاد و سومین آیین شهد صلوات مجمع اهل بیت شهرستان شوش با حضور جمعی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ؛ مدافعان حرم و جوانان انقلابی به مناسبت ایام فاطمیه در منزل به نیت «شهیده طاهره بارانی» با تلاوت آیاتی از قرآن کریم توسط حاج فرحان شریفی برگزار شد .

به گزارش شوش نیوز ؛ ساعت 20 یکشنبه 8 دیماه1398 به همت مجمع اهل بیت و با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان شوش و مدیریت ایثارگران تیپ تکاور حضرت مهدی(عج) نیروی زمینی سپاه ، با سخنرانی حجت الاسلام مرتضی فتاحی برگزار شد .

حجت الاسلام شیخ مرتضی فتاحی  از روحانیون حوزه ی علمیه ی امام محمدباقر(ع) شهرستان شوش ضمن قدردانی از برگزار کنندگان سلسه برنامه های شهد صلوات به شش موضوع که  جامعه را از هم می پاشد اشاره کرد و گفت : یکی از این شش موضوع «نافرمانی » است  اگر دستوری از طرف «خداوند ـ رسول الله(ص) ، ائمه ی اطهار(ع) و یا نایب امام » صادر شود ولی  نسبت به آن بی توجهی شود ، مثلا  بگویند نماز  بخوانید ولی ما عمل نکنیم به دست خود حداقل کانون کوچکی به نام خانواده را از هم پاشیده ایم .

وی افزود : خدا یک اصل قرار داده و یک فرع  ، فرع در واقع همان مستحبات است ؛ حال اگر ما صد سال کل مستحبات را انجام دهیم ولی اصلا به اصل توجهی نداشته باشیم ؛ نماز اول وقت نخوانیم ،روزه نگیریم ، نه از آن مستحباتی که انجام داده ایم لذت می بریم و نه برکتی از طرف خداوند وارد زندگی ما می شود .

حاج آقا فتاحی در ادامه به ثروت اندوزی به عنوان دومین  موضوع فروپاشی جامعه و خانواده اشاره کرد و تصریح نمود : وقتی مردم فقط به دنبال مال اندوزی باشند  و برای خانواده وقت نگذارند  بی شک آن خانواده از هم می پاشد  ؛ زندگی را باید تقسیم نمود  همانگونه که پیامبر اکرم(ص)  زندگی خود را به چهار قسمت تقسیم کرده بود ؛ « مطالعات ـ استراحت ـ کار و مردم  ـ در اختیار خانواده بودن » اگر انسان به این موضوع توجه نکند  خداوند مالش را به تدریج از بین خواهد بود .

چشم و هم چشمی سومین موضوعی را که حجت الاسلام مرتضی فتاحی  به آن اشاره کرد  و گفت : در اقتصاد قانون ساده ای وجود دارد که مصرف هر کس باید متناسب با درآمد او باشد. هر چه درآمد بالا برود، مصرف بالا می رود. قانون دیگری هم هست که مکمل قانون اول است که می گوید درآمدی هم که به دست می آید باید دائمی باشد و اگر درآمد مقطعی و زودگذر باشد نمی توان مصرف را بالا برد، چون این درآمد قطع می شود و انسان به مصرف بالاتر عادت می کند. وقتی شخصی به آنچه دارد قانع نیست، در اعتماد به نفس دچار مشکل می شود و فکر می کند که اگر امکانات بیشتری داشته باشد در جامعه موفق تر است و به اهداف خود می رسد، لذا با چشم و همچشمی درصدد از بین بردن نداشته ها و جایگزینی آن با داشته هاست. می توان چشم و همچشمی مثبت را هم تصور کرد و نگاه فرد فقط به حوزه اقتصاد محدود نشود. برای رسیدن به نقطه ای که دیگران از علم بیشتر و خلاقیت بهتر برخوردارند، باید به دیگران غبطه خورد و چشم و همچشمی را در این مسیر هدایت کرد. به قول قرآن در کارهای خیر باید با دیگران مسابقه گذاشت.« بعضی ها دوست دارند همواره خود را با دیگران مقایسه و در یک مسابقه نابرابر شرکت کنند، غافل از اینکه آدم ها از لحاظ درآمد، شخصیت، اعتبار اجتماعی، شهرت و... با یکدیگر تفاوت دارند.»

وی افزود : به همان‌ اندازه که دوستی و رابطه برقرار کردن با اقوام و خویشان و محبت به آنان مورد عنایت و تاکید رسول‌ خدا (ص) بود، قطع رابطه با خویشان و دشمنی با آنان نیز به شدت مبغوض ایشان بود و رسول‌ خدا (صبه شدت مسلمانان را از قطع رابطه با خویشاوندان نهی می‌کردند. رسول‌ خدا (ص) به همگان توصیه می‌فرمودند: رابطۀ خود را با فامیل و اقوام قطع نکنید، اگر چه آنان رابطۀ خود را با شما قطع کرده باشند؛ «لَا تَقْطَعْ رَحِمَکَ وَ اِنْ قَطَعَتْک‌ /// رابطه ی خود را با محارم و خویشانت قطع نکن، حتی اگر آنان با تو قطع ارتباط کرده باشند.» الان طوری شده است که برادر به برادر هم سر نمی زند

حجت الاسلام فتاحی سپس به حسد ورزی  به عنوان پنجمین موضوع اشاره کرد و خاطر نشان نمود : حسد، از رذایل اخلاقی ، گناهان کبیره و به معنای آرزویِ زوال نعمت‌ها و داشته های دیگران می‌باشد. از آن در بابهایی نظیر صلات و شهادات سخن گفته‌اند. همانطور که در آیه ی 109 از سوره ی بقره آمده است « وَدَّ كَثِيرٌ مِنْ أَهْلِ الْكِتَابِ لَوْ يَرُدُّونَكُمْ مِنْ بَعْدِ إِيمَانِكُمْ كُفَّارًا حَسَدًا مِنْ عِنْدِ أَنْفُسِهِمْ مِنْ بَعْدِ مَا تَبَيَّنَ لَهُمُ الْحَقُّ فَاعْفُوا وَاصْفَحُوا حَتَّى يَأْتِيَ اللَّهُ بِأَمْرِهِ  إِنَّ اللَّهَ عَلَى كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ /// بسیاری از اهل کتاب آرزو دارند که شما را از ایمان به کفر برگردانند به سبب رشک و حسدی که در نفس خود بر ایمان شما برند بعد از آنکه حق بر آنها آشکار گردید، پس (اگر ستمی از آنها به شما رسید) در گذرید (و مدارا کنید) تا هنگامی که فرمان خدا برسد، که البته خدا بر هر چیز قادر و تواناست.» و یا در آیه ی 54 از سوره ی نساء اشاره شده است : « أَمْ يَحْسُدُونَ النَّاسَ عَلَى مَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ  فَقَدْ آتَيْنَا آلَ إِبْرَاهِيمَ الْكِتَابَ وَالْحِكْمَةَ وَآتَيْنَاهُمْ مُلْكًا عَظِيمًا /// بلکه حسد می‌ورزند با مردم (یعنی پیامبر و مسلمین) چون آنها را خدا به فضل خود برخوردار نمود. که البته ما به آل ابراهیم کتاب و حکمت دادیم و به آنها ملک و سلطنتی بزرگ عطا کردیم.»

وی در ادامه به  « ناشکری و ناسپاسی» به عنوان ششمین موضوعی که جامعه را از هم فرو می پاشد اشاره کرد و اظهار نمود : یکی از آثار ناشکری و ناسپاسی، افزایش نعمت الهی در دنیا برای برخی است، چنین افزایش نعمتی موجب می شود انسان بیش از گذشته در حالت غفلت بماند و امکان رجوع و انابه وی کم گردد. این حالت که در اصطلاح «استدراج» نامیده می شود، انسان غافل را لحظه به لحظه، به وادی نیستی نزدیکتر نموده و در چاه هلاکت عمیق تری فرو خواهد برد، به طوری که پس از مدتی احساس می کند کار از کار گذشته و نابودی وی حتمی است و راه بازگشتی وجود ندارد. همانگونه که امام حسین(ع) فرموده است : « الْاسْتِدْراجُ مِنَ اللَّهِ سُبْحانَهُ لِعَبْدِهِ انْ یسْبِغَ عَلَیهِ النِّعَمَ وَ یسْلِبَهُ الشُّکرَ. /// استدراج از خداوند سبحان برای بنده اش به این است که نعمت را به سوی او روانه کند و توفیق شکر نعمت را از او سلب نماید.»

حاج ناصر پیوست مدیر مجمع اهل بیت ضمن قدردانی و تشکر از قاری قرآن و سخنران جلسه گفت : به معرفی مختصر این شهیده پرداخت و یادآور شد : شهیده طاهره بارانی بیاتیانی  فرزند قربان  متولد 10 اردیبهشت ماه 1334 در روستای رداده از توابع بخش مرکزی شهرستان شوش است که  بعد از ازدواج و تشکیل خانواده به شهر شوش مهاجرت می کند  و در تاریخ 8 مهرماه1359  هواپیماهای بعثیون عراقی  بر اثر یک حمله ی هوایی  به منازل مسکونی پشت کارخانه ی یخ  به شهادت می رسد و همراه با 9 نفر بانوان دیگر شوشی که در کنار خانواده های خود شربت شهادت را نوشیدند در گلزار شهدای شوش خاکسپاری شدند و ما امشب در صد و هفتاد و سومین شهد صلوات و همچنین از اقصی نقاط کشور از طریق فضای مجازی برای شادی روحش در مجموع 2000000 میلون صلوات قرائت نمودیم .

از دیگر برنامه های این شهد صلوات می توان به  « ذکر مصیبت و نوحه خوانی کربلایی رحیم چنانی » اشاره کرد .

همچون هفته های گذشته طرح زیارت نیابتی  کربلا  به قید قرعه کشی برگزار شد و «خانواده شهیده طاهره بارانی  ـ آقای کثیر از شهر حر ریاحی ـ اعضای حاضر در شهد صلوات ـ خانواده ی حسن پور و خانواده ی حسن رضایی » سعادت زیارت نیابتی کربلا نصیبشان شد .

اما نکته ای که این هفته  قابل توجه بود حمایت مجمع اهل بیت و حاضرین در صد و هفتاد و سومین شهد صلوات از سبزپوشان سپاه ، این یاوران واقعی  انقلاب اسلامی و سربازان ولایت فیقه بود که با نصبت یک بنر تحت عنوان «اگر سپاه نبود کشور هم نبود » به دشمنان خارجی و داخلی فهماند سپاه در طول این چهل سال هم از انقلاب و ولایت و حضرت آقا محافظت کرده و هم از  فرودگاه های این کشورو از همه مهمتر علاوه بر این که در طول هشت سال دفاع مقدس در کنار بسیج و ارتش نگذاشت یک وجب از خاک پاک وطن در دست دشمنان بماند و در سد سازی ها نیز نقش اول را داشته است ؛ دوشادوش مردم و برای محافظت از جان آنها جان با ارزش خود را از دست داده اند  و با یک خطای انسانی نمی شود این همه نقاط مثبت و ارزشمند را نادیده گرفت .

شایان ذکر است صد و هفتاد و دچهارمین آیین شهد صلوات ساعت 20 روز یکشنبه 29 دیماه   1398در منزل « حاج محمدعلی قربانی » به نیت خواهرش شهیده زهرا قربانی  از شهدای بمباران  هوایی در شهر شوش واقع در کوچه ی بین خیابان های مسلم و میثاق  برگزار می شود .



:: بازدید از این مطلب : 1203
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
به پایگاه خبری تحلیلی شوش نیوز خوش آمدید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان خبرگزاری شوش نیوز و آدرس shoushnews.LoxBlog.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.